Turiştii care achiziţionează sejururi pe litoral pot avea asigurate riscurile împotriva Covid-19 atât în cazul îmbolnăvirilor, cât şi în cazul în care un membru al familiei este suspect de coronavirus şi este obligat să intre în carantină. Dacă turistul se îmbolnăveşte de Covid-19 în timpul călătoriei, atunci va beneficia de protecţie medicală completă, potrivit unui nou tip de asigurare introdus în pachetele de vacanţă de turoperatorul Litoralulromanesc.ro.
Ionuţ Nedea, directorul general al agenţiei, a declarat: „Am constatat în acest an că unii români au renunţat să rezerve sejururi la mare de teamă că, în cazul nefericit al infectării cu Covid-19 al unui membru al familiei, vor fi nevoiţi să renunţe la vacanţe şi vor pierde banii. Din acest motiv şi, în plus, pentru că nu ne dorim ca unii turişti să lase rezervarea vacanţei din vara următoare pe ultimul moment şi să piardă, astfel, reducerile Early Booking, aducem în premieră pentru turismul intern o asigurare împotriva Covid-19, prin care persoanele care vor fi nevoite să renunţe la vacanţe din cauza pandemiei îşi vor putea primi înapoi avansurile achitate”.
Dacă turistul se îmbolnăveşte sau este plasat în carantină din cauză că este suspect de infecţie cu Covid-19 şi, din acest motiv, este obligat să anuleze călătoria planificată, asigurătorul îi va rambursa costurile de anulare. Este considerat motiv de anulare a vacanţei şi îmbolnăvirea cu Covid-19 a soţului/soţiei/sau a unei rude de gradul întâi care nu călătoreşte, dacă viaţa acelei persoane este pusă în pericol şi necesită terapie intensivă în spital, transmite agenţia.
În plus, dacă turistul se îmbolnăveşte de Covid-19 în timpul călătoriei, va beneficia de protecţie medicală completă, conform asigurării medicale internaţionale inclusă în pachetul achiziţionat. Protecţia medicală prevede şi asistenţă de urgenţă 24/7, precum şi acoperirea costurilor medicale.
În situaţia în care turistul este înştiinţat pe durata călătoriei că soţia/soţul sau o rudă de gradul întâi s-a îmbolnăvit şi viaţa îi este pusă în pericol ca urmare a infectării cu Covid-19, asiguratorul îi va acorda sprijin pentru întoarcerea acasă şi îi va rambursa costurile aferente acestei călătorii.
„Practic, în toate aceste situaţii, turistul îşi poate anula sejurul şi îşi poate recupera banii plătiţi ca avans. Valoarea asigurării este în funcţie de valoarea sejurului, dar nu depăşeşte câteva procente din costul total al sejurului. În felul acesta, turistul poate beneficia de reduceri de până la 50% făcând rezervare Early Booking”, a adăugat Ionuţ Nedea.
Pentru a putea beneficia de asigurare, turistul trebuie să cumpere pachetul cu minimum 30 de zile înainte de a pleca în vacanţă.