După mai puțin de 24 de ore de când Magazin Sălăjean a atras atenția reprezentanților Primăriei Zalău, într-un articol, asupra pericolului la care sunt expuși bicicliștii care circulă pe pista de pe trotuarul aferent străzii Gheorghe Doja din Zalău, echipele de lucrători ale societăților asociate care efectuează construcția au început să remedieze această situație cu un potențial uriaș de pericol având în vedere ceea ce se putea întâmpla dacă un biciclist ajungea cu roata bicicletei în groapa de pe trotuar, acel spațiu destinat canalului, ocolit și îngrădit cu bordură, o adevărată “groapă a accidentelor”.
Marți, la orele dimineții, lucrările de remediere erau în plină desfășurare pe această porțiune de trotuar, reprezentanții municipiului înțelegând imediat că sesizarea noastră a fost pertinentă și că lăsarea acestui loc așa cum a fost executat inițial reprezintă o sursă de accidente care nu mai are nevoie de niciun comentariu. Reamintim cititorilor faptul că în ediția de ieri am prezentat o fotografie în care această groapă a fost nu doar lăsată așa, la finalizarea lucrărilor, ci a fost chiar bordurată circular, astfel încât, cei care circulau cu bicicleta pe această pistă se aflau în pericol de accidente, în special după lăsarea serii, atunci când ar fi observat, din mers, această groapă mult prea târziu sau deloc.
Groapa era binevenită, mulți bicicliști circulă cu viteză pe trotuare punând în pericol trecătorii. Nu era niciun bai dacă-și frângea gâtu vreunu !
Asa cum ii spune numele – pista pentru?de Biciclete, e pentru biciclete! Nu pentru pietoni!
Baiul e ca idioti ca tine sunt multi, chiar si la varful primariei!
In primul rand, felicitari autorului /redactiei pt ca a atras atentia asupra unui pericol public, felicitari si celor care au raspuns pozitiv, si lucreaza la remediere. In al doilea rand, sunt neplacut surprins pentru lipsa de intelegere de care da dovada autorul asupra acestor spatii colorate in rosu de pe trotuar, auto denumindu-le piste pt biciclete. Daca aceste benzi colorate ar fi fost piste de biciclete, conform legislatie, ele trebuie marcate si semnalizate. Doar simpla diferentiere vizuala de resutl trotuarului, NU le transforma in piste pentru biciclete. Primaria induce o mare confuzie, alegand, totusi culoarea specifica pistelor pentru biciclete, dar fara a le confirma oficial statul prin marcaje, si indicatoare. Eu cred ca aceatsa situatie trbuie clarificata. Altfel, nu avem de-a face decat cu diversi juctori, la diverse capete.
Bună ziua. Va mulțumim pentru interes și pentru apreciere. Autorul (eu) nu a dat dovadă de „lipsă de înțelegere”. Pur și simplu așa sunt proiectate aceste investiții și așa se numesc: „Trotuar și pistă de biciclete pe bulevardul Mihai Viteazul, Gheorghe Doja” etc. Acele dale din piatră de culoare roșie reprezintă nimic altceva decât pista de biciclete. Restul neajunsurilor și lipsurilor nu mi le puneți în cârcă, nu e corect. Nu am cum să modific eu în articol o construcție ori un proiect doar pentru că nu sună bine sau denumirea/destinația ar fi neconforme. Vă doresc multă sănătate!
Denumirea pe care Primaria o confera in documente acestor spatii nu corespunde cu realitatea actuala. Prin urmare, eu, as fi retinut in a utiliza public, termenul de pista biciclete atat timp cat ele nu sunt marcate si semnalizate, impotriva uzantelor Primariei. Daca ei omit, nu actualizaeaza, nu clarifica, nu cred ca trebuie sa transmitem mai departe aceste practici. As mai vrea sa va spun, ca aceste culoare diferentiate vizual, ceea ce inteleg, a fi denumite piste pentru biciclete, sunt impractibile pentru o retea reala de ,,commuting” urbana. ele nu fac legaturi unele cu altele, sunt diferente de nivel extrem de mari, iar pt a fi cu adevarat practice, trebuie facute pe partea carosabila. Sunt mai mult decat dezamgit de spatiul echivoc de confuzie si interpretare pe care autoritatile il lasa multor omeni neinformati. Multumesc pentru raspuns, va doresc si eu multa sanatate.
Echipele de lucratori … nu sunt de la Citadin, nu Citadin face acea lucrare ci o alta fimra. Putina documentare nu ar strica
Haideti păna la Creaca, poate acoperă, primaria gropile din Ortelec si consiliul judetean drumul distrus pana la Creaca de constructorul fantomă
……de Str. Corneliu Coposul care este ruptă și fără trotuar, fără borduri…( daca nu locuiește nimeni din primărie acolo , doar se chefuiește la Vila Prezident) ce contează, ce sa mai zicem!!!! … vreți pretenții de municipiu sau de țară EU? …bine că se mai asfaltează prin mediul rural, la oraș nu contează