Competitivitatea din domeniul comerțului electronic nu a fost niciodată mai ridicată că în acest an. Dacă o bună parte dintre afaceri erau deja amenințate de concurenții care investesc major în digitalizare și în dezvoltarea soluțiilor moderne pentru spațiul virtual, criza provocată de pandemia cu coronavirus pare că a mărit avansul companiilor fruntașe.
În prezent, antreprenorii care vor să reziste în piață sunt obligați să mizeze pe digitalizare, iar în cele ce urmează vom vorbi despre câteva detalii care pot face diferența între succes și eșec.
Fotografii profesionale la produsele din magazinul online
Clienții și în general utilizatorii online sunt tentați să caute produse prin Google. Aceștia au obiceiul să folosească și căutarea prin imagini, care a devenit în ultima perioadă destul de populară. În concluzie, este important ca antreprenorii să-și optimizeze magazinul online și asta să includă neapărat optimizarea imaginilor la produsele prezentate. Această strategie are efect garantat, va crește volumul vânzărilor în acest an.
Afișarea unor produse asemănătoare
O asemenea strategie este importantă în multe afaceri, în magazinele online. Prin intermediul ei, clienții pot vedea rapid produsele conexe și care fac parte din aceeași categorie. Asta ajută la creșterea vânzărilor și la menținerea portofoliului de clienți.
Achiziția rapidă impresionează clienții
Majoritatea cumpărătorilor țin cont de diferite detalii ce au legătură cu achiziția produselor, din magazinele online. De pildă, acest proces trebuie să fie rapid, în opinia lor. Nu au răbdare să aștepte pentru a primi confirmarea expedierii, mai ales dacă au trimis deja banii. De asemenea, îi nemulțumește un proces complex de cumpărare, cum ar fi livrarea ce implică niște costuri ascunse, sau etapele plictisitoare ale unui proces prea stufos de înregistrare.
Videoclipuri de calitate înaltă la produsele prezentate
Produsele pot fi promovate și prin videoclipuri, mai ales dacă acestea sunt de calitate și atrag clienții. Este recomandată realizarea unor videoclipuri wow, care să convingă vizitatorii să analizeze magazinul online și să cumpere ceva din produsele prezentate. Prin intermediul videoclipurilor se poate promova business-ul, se atrag cumpărători, se crește volumul vânzărilor și cifra de afaceri.
Prezentarea informațiilor despre produse
Un alt aspect important este accesarea rapidă a magazinului online și prezentarea informațiilor despre produse. Consumatorii din ziua de astăzi sunt mai nerăbdători și mai pretențioși, vor să obțină rapid toate datele despre produsele pe care le accesează și să aibă posibilitatea de a compara culorile, prețurile, modelele, stilurile, etc.
Integrarea unor tehnologii de actualitate
O tendință importantă în anul 2020 este folosirea unei strategii – Inteligența Artificială (AI) în domeniul comerțului. Influențatorii din mediul digital sunt în viitor o investiție foarte importantă pentru afacerile online. Prin AI se pot stabili tipare comportamentale și se poate prezice intenția de cumpărare.
În plus, AI permite îmbunătățirea eficienței procesului de luare a deciziilor, a experienței consumatorilor și reducerea costurilor publicitare. Inteligența Artificială (AI) face căutarea vizuală să fie posibilă.
Adevărul este că astfel de tehnologii pot părea inaccesibile pentru antreprenorii mai puțini experimentați, deși acest lucru nu este valabil. Să nu uităm că România stă foarte bine la acest capitol la nivel internațional. Așadar, antreprenorii curajoși care vor să aplice anumite idei dintre cele prezentate mai sus au posibilitatea să apeleze la un serviciu de creare rapidă a unui magazin online nou și performant, care să le ofere baza necesară pentru implementarea progresivă a noilor tehnologii.
În anul 2020, numărul de magazine online va crește, de aceea este important să folosiți tehnologii de actualitate și strategii prin care vă puteți crește vizualizarea pe piața internă și externă.
Brandurile au ca scop construirea conexiunilor umane și creșterea vânzărilor într-o epocă digitală. Ele se informează în mod continuu și caută soluții pentru a-și optimiza și dezvolta activitatea, pentru a-și îmbunătăți competitivitatea.
În următorii ani va avea loc o transformare a aspectului comerțului cu amănuntul, lucru deja evident și în 2020. Cumpărăturile vor deveni din ce în ce mai creative și experimentale, iar magazinele online vor fi din ce în ce mai performante, cu un design atractiv pentru clienți. Brandurile vor căuta să-și prezinte cât mai eficient selecția de produse, având în vedere și integrarea unor tehnologii prin care experiența de cumpărare se va realiza fără probleme.
Toate acestea vor fi apreciate de utilizatorii online, de generația care preferă cumpărăturile de pe Internet și care sunt dependenți de tehnologie și rețelele sociale.