Instituția prefectului Sălaj a organizat, marți, 14 ianuarie, o conferință de presă la care au participat prefectul județului Sălaj, Virgil Țurcaș și cei ce fac parte din echipa sa, respectiv Cabinetul prefectului. “Încă din prima zi de la ședința de învestire am arătat că îmi doresc să aducem instituțiile statului mai aproape de cetățeni, să punem accent pe transparență și accesabilitate. Pe de altă parte, am subliniat că atitudinea anumitor funcționari și șefi de instituții față de resursele pe care le gestionează și beneficiarii activității lor trebuie să se schimbe urgent.
Pentru a reuși acest lucru, avem nevoie și de o colaborare corectă și eficientă cu dumneavoastră – reprezentanții mass media. Vă rugăm să ne semnalați ori de câte ori întimpinați probleme în relația cu instituțiile. Încă de săptămâna trecută am început o radiografiere a activității de comunicare a serviciilor publice deconcentrate. Veți avea, în cel mai scurt timp, toate datele de contact ale purtătorilor de cuvânt/responsabili comunicare. Nu vom accepta întârzieri nejustificate când vine vorba de informațiile de interes public – fără nicio excepție”, a punctat reprezentantul Guvernului în teritoriu.
Potrivit celor prezentate de prefectul județului în cadrul conferinței de presă de marți, vor fi organizate întâlniri cu asociații profesionale, sindicate, reprezentanți ai patronatelor sau ai mediul ONG, avându-se în vedere și facilitarea relației dintre mediul de afaceri și instituțiile deconcentrate și alte instituții din teritoriu a instituțiilor centrale de stat, precum și mijlocirea în relația cu ministerele de resort pentru problemele ridicate din teritoriu. “Vom continua să monitorizăm îndeaproape activitatea instituțiilor și administrațiilor locale, să încercăm să sprijinim inițiativele benefice pentru sălăjeni. Vom fi prezenți nu doar în ședințe, în birouri, dar și pe teren, ori de câte ori va fi necesar.
Vom continua drumul reformei administrative. Ne vom axa în special pe problemele de funcționalitate, în raport cu beneficiarii serviciilor. Progresele se lasă așteptate. Mai avem încă lentoare și << încremenire >> în ceea ce privește proiectele instituțiilor, precum și a activității funcționarilor. Vom pune accent în mod deosebit pe relația directă a funcționarilor publici cu cetățeanul – felul în care aceștia răspund solicitărilor, tonul folosit și mai ales timpul de soluționare a problemelor cetățenilor. Nu vă așteptați să vorbesc doar despre ce e frumos și bine în instituții. Voi insista pe lucrurile care nu merg. Mai multa performanță și eficiență în instituții și vom sprijini instituțiile abilitate în lupta lor împotriva corupției”.
Echipa prefectului
Din echipa prefectului Virgil Țurcaș, respectiv cabinetul prefectului, fac parte:
- Paul Maghiu – fost jurnalist, cu experiență în administrația locală și în activitatea de comunicare și relații publice (fost consilier județean, fost purtător de cuvânt SC Transurbis și Citadin, șef Birou Relații cu Publicul la Compania de Apă Someș – sucursala Zalău).
- Alexandru Tamba – economist, experiență peste 35 ani, membru CECCAR filiala Sălaj din 1995, președinte CECCAR 2008-2016, membru al Camerei Consultanților Fiscali din 2009, contabil șef și apoi director economic la SC Drumuri și Poduri SA Sălaj în perioada 1990-2002, a activat în ultima perioadă la firma de contabilitate și consultanță financiară proprie.
- Florina Man – fostă angajată a unui agent economic din județ – Departamentul Relații Publice. Agenția de Presă Mediafax a fost primul contact cu presa scrisă în perioada studenției (monitorizarea presei), continuând apoi ca redactor știri la Radio Transilvania Zalău și colaborator în presa scrisă.
- Adriana Sabou – funcționar în cadrul Instituției Prefectului.
“Nu credem în soluții providențiale și suntem conștienți de faptul că mandatul acestei echipe poate fi unul de scurtă durată, dar ne dorim ca această perioadă să stea sub semnul decenței, a responsabilității și a transparenței”, a conchis prefectul Virgil Țurcaș în cadrul primei sale conferințe de presă.
A tunat si i-a adunat! Ce experienta are acest maghiu in administratie!???!!! O fi fost primar, viceprimar, presedinte, vicepresedinte C. Judetean si nu stim noi??????S-a lipit ca mucii de gard de cine trebuia si…latra ca si cainele la luna
Te roade invidia rau:)) Se vede ca iti este ciuda ca tu esti un mucos care sta in spatele ecranului si comenteaza aiurea sub numele de „anonim” . Te temi sa ti pui numele adevarat? Ar fi jalnic pentru mine sa atac o creatura care nu se poate apara.
Ce atribuții a avut în calitate de purtător de cuvânt la Transurbis și Citadin? Ne vorbea despre programul autobuzelor sau numărul panseluțelor plantate?
Cetățenii acceptă în continuare să fie plătiți din bani publici astfel de oameni!
cam dubas acest maghiu.s-ar putea sa gresiti……
ce frumos… nimeni nu comenteaza nimic despre domnul prefect. paul maghiu e in centrul atentiei cu realizarilesale
In judetul Vaslui,sunt furate cu acte false mii de hectare de teren agricol. Registrele speciale pentru Legea 169/1997, sunt înlocuite cu altele alterate prin contrafacere,pentru favorizarea oamenilor din PSD. Prefectul de Vaslui,nu vrea să vadă!
D-lui CRISTIAN fiti linistit ca si in SALAJ sunt destule necazuri in ce priveste L 169/1997 si mai ales lipsa banilor pt. implementarea legii 7/1996