Sfaturi financiare pentru antreprenorii aflati la inceput de drum

Inceputul unei afaceri este intotdeauna greu iar ceea ce il face greu este partea financiara. Oricat de mare ar fi bugetul de inceput, tot timpul apar probleme legate de fluxul cheltuielilor si de modul in care acestea sunt realizate.

Aproape orice antreprenor aflat la inceput de drum face greseli, insa partea buna la perioada actuala este ca exista informatii si exista programe care pot ajuta foarte mult. Un simplu program gratuit de contabilitate, (spre exemplu gratis bogføringsprogram), poate sa duca la economie substantiala de timp si de bani si reuseste sa eficientizeze extrem de mult intreaga afacere.

Pentru ca inceputul este mereu greu, cei de la Regnskabsprogrammerne.dk au creat o lista cu sfaturi utile pe care orice antreprenor le poate folosi.

  1. Folosirea unui program de contabilitate este esentiala. Multi se feresc la inceput de programele de contabilitate, considerand ca sunt costisitoare. De fapt, costul unui astfel de program este foarte mic, ba chiar inexistent. Un program gratuit de contabilitate pentru o singura afacere (gratis regnskabsprogram til enkeltmandsvirksomhed) poate face o treaba excelenta: automatizeaza facturarea, face tot felul de statistici, ajuta la redactarea documentelor pentru stat si usureaza munca contabilului.
  2. Alegerea unui contabil bun. Chiar si cu un program de contabilitate, orice antreprenor are nevoie de un contabil. Contabilul este cel care va depune documentatia la ANAF si va oferi sfaturi financiare. De cele mai multe ori, angajarea unui contabil in house nu este chiar atat de rentabila, motiv pentru care este bine sa se ia in calcul serviciile unei firme de contabilitate. Costurile sunt de doar cateva sute de lei pe luna iar rezultatele pot fi excelente.
  3. Educatia financiara a angajatilor. Pentru firmele cu angajati lucrurile pot fi destul de complexe, mai ales daca acestia au acces la bani. Angajatii trebuie sa fie bine ancorati in realitatea firmei, motiv pentru care trebuie sa fie educati si sa fie pusi la curent cu obiectivele financiare pe termen lung si pe termen scurt. Implicarea angajatilor poate sa fie unul dintre micile secrete pentru un business de succes.
  4. Folosirea cloud-ului. Este un alt mic secret pentru un business modern de succes. In prezent, informatia este cea mai valoroasa iar in cazul unei firme, cea mai pretioasa informatie este cea financiara (facturi, chitante, bilanturi, etc). Folosirea unui cloud poate sa tina toata aceasta informatie in deplina siguranta si poate oferi acces la ea oricand, de oriunde.
  5. Perseverenta. Vor aparea greseli. Este imposibil ca o firma aflata la inceput de drum sa functioneze perfect, mai ales daca antreprenorul nu a avut o alta experienta in acest sens. Orice pierdere si orice greseala trebuie sa fie doar o lectie invatata. Foarte multi oameni aleg sa renunte la ideea unui business dupa primul insucces, ceea ce este cat se poate de gresit. Cu perseverenta si cu experimentare se pot obtine lucruri cu adevarat impresionante si o afacere se poate transforma rapid intr-una de succes.

 

Leave a Comment