Serviciul Public Comunitar pentru Evidența Pașpoartelor Simple Sălaj din cadrul Instituției Prefectului își va desfășura activitatea în hala agroalimentară, etaj I, din centrul orașului. Mutarea activității serviciului precizat, de la Prefectură în complexul agroalimentar, este determinată de începerea unei ample lucrări de reabilitare a Palatului administrativ unde își desfășoară activitatea Instituția Prefectului și Consiliul Județean Sălaj. Consilierii locali au aprobat în cadrul ultimei ședințe de Consiliu Local(CL) un proiect de hotărâre prin care Serviciul de Administrare a Domeniul Public (SADP) Zalău transmite în folosință gratuită, Instituției Prefectului Județului Sălaj, suprafața de 250 de metri pătrați, etajul I, din spațiul situat în Complexul Agroalimentar – Piața Centrală Zalău, în vederea desfășurării activității Serviciului Public Comunitar pentru Evidența Pașpoartelor Simple Sălaj, pe o perioadă neterminată.
Lucrările de reabilitare, anunțate la începutul lunii mai
La începutul lunii mai, în prezenţa prefectului Florin Florian, a subprefectului Vegh Alexandru, a managerului de proiect – Mircea Ciocian şi a coordonatorului Programe cu rol de Ofiţer de Monitorizare a ADR Nord Vest pentru Sălaj – Ovidiu Ghiurco au fost anunțate începerea lucrărilor de reabilitare la clădirea Palatului Administartiv unde își desfășoară activitatea Instituția Prefectului și Consiliului Județean Sălaj. Potrivit precizărilor făcute de prefectul Florin Florian, în perioada amintită, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Autoritate de Management, Agentia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operaţional Regional 2014-2020 şi Instituţia Prefectului – Judeţul Sălaj, în calitate de Beneficiar, au semnat în octombrie 2018 contractul de finanţare nerambursabilă pentru proiectul „Creşterea eficienţei energetice a Palatului Administrativ Zalău”. Tot la începutul lunii mai, Mircea Ciocian, a precizat că obiectivul general al proiectului constă în transformarea Palatului Administrativ – Zalău dintr-o clădire clasică, depaşită moral, într-o clădire modernă, prin lucrări de eficientizare energetică. Prin implementarea proiectului se realizează: anveloparea clădirii, înlocuirea tâmplăriei exterioare existente cu tâmplărie termoizolantă, înlocuirea corpurilor de încălzire cu ventilo -convectoare, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei, reabilitarea şi modernizarea instalaţiei de iluminat, instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de mişcare şi a unui sistem de management energetic integrat (BMS), având ca rezultat reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră şi folosirea în proporţie de peste 15 la sută a energiei obţinute din surse regenerabile.
Valoarea totală a proiectului este de 24.263.129 de lei (inclusiv TVA), din care 3.254.372 de lei contribuţie proprie (15 la sută), 18.441.446 de lei finanţare totală nerambursabilă şi 2.567.310 de lei finanţare neeligibilă. Beneficiari ai proiectului sunt cei 186 de angajaţi ai instituţiilor care îşi desfăşoară activitatea în Palatul Administrativ Zalău, precum şi cetăţenii şi persoanele juridice, beneficiari ai serviciilor publice ale instituţiilor ocupante. Perioada de implementare a proiectului este noiembrie 2018 – noiembrie 2022 se arată în datele furnizate presei de Instituția Prefectului Sălaj.