Emisiunea de mărci poștale Cecilia Cuțescu-Storck, 140 de ani de la naștere, este dedicată celebrării vieții și personalității primei profesoare de arte decorative din România, remarcată și ca prima femeie profesor la o universitate de artă de stat din Europa.
A văzut lumina zilei la data de 14 martie 1879, în localitatea Câineni, jud. Vâlcea. Artista fost adoptată de bunicii Constantin și Elena Cuțescu, locuind împreună cu ei la Predeal.
După absolvirea cursurilor primare, la București, se înscrie la Academia de Arte Frumoase.
La numai 18 ani pleacă la München și studiază pictura sub îndrumarea lui Fredrich Fehr și Ludwig Schmidt, de unde drumul ei ajunge la Paris, pentru a deveni elevă a Academiei Julian.
Tot în capitala Franței urmează cursurile instituției École des Beaux Arts.
Primele sale manifestări picturale sunt influențate de expresionismul german, remarcându-se prin lucrări temperamentale, pline de vigoare.
Se stabilește pentru o perioadă de timp la Paris. În anul 1902 lucrările ei sunt expuse la Champs de Mars, iar mai apoi, în 1903, devine soția muzicianului Romulus Kunzer.
După organizarea primei expoziții personale la Paris (1905), organizează o expoziție similară la Ateneul Român. A fost membră a Societății Tinerimea Artistică.
În anul 1909 se recăsătorește cu sculptorul Frederic Storck.
Apreciată pentru profesionalismul său, este titularizată ca profesoară la Catedra de Arte Decorative, a Școlii de Arte Frumoase din București, devenind prima femeie profesor de arte monumentale din Europa.
După pictura murală realizată la Banca Marmorosch Blanc (1916) concepe și execută o altă pictură murală monumentală pentru Aula Academiei de Studii Economice (1933) având ca temă Istoria Negoțului Românesc.
Începând cu anul 1922, lucrările sale sunt expuse în numeroase expoziții organizate la Veneția, Atena, Barcelona, Amsterdam, Milano, Roma, Varșovia, Paris, Praga, Oslo, Berna, Budapesta etc.
Alături de alte două extraordinare personalități feminine, Olga Greceanu și Nina Arbore, Cecilia Cuțescu-Storck înființează Asociația femeilor pictore și sculptore din România, formând așa numitul Grup al celor trei doamne, mari maestre ale artei autohtone. În anul 1937 Cecilia Cuțescu-Storck este aleasă președinte al Sindicatelor Frumoase din România.
Activitatea ei a fost răsplătită în țară, în anul 1957, cu titlul de Maestru Emerit al Artei.
La Balcic, unde soţii Storck călătoreau adeseori şi îşi construiseră și o elegantă locuinţă, artista se simte inspirată de peisajul exotic şi de localităţile pitoreşti. De altfel, Cecilia Cuțescu-Storck mărturisea în cartea sa Fresca unei vieţi, că: „Datoresc acestui peisaj tremurător de frumuseţe al Balcicului, inspiraţia a patru expoziţii de pictură.”
În ultimii ani de viață se ocupă în principal de asigurarea funcționării muzeului, organizat în propria casă: Muzeul Frederic Storck și Cecilia Cuțescu-Storck. Picturile alegorice monumentate din marele hol al casei rezonează cu maniera picturală a lui Paul Gauguin.
Riguroasă în execuția picturală, Cecilia Cuțescu-Storck se remarcă drept o artistă originală, în creația sa încercând să îmbine tradiția picturii de șevalet cu o viziune de redare plastică monumentală și decorativă.
Pe timbrul emisiunii cu valoarea de 5 lei este ilustrat autoportretul Ceciliei Cuțescu-Storck. Acesta poate fi datat în jurul anului 1930, când artista se afla în plină maturitate şi la apogeul carierei sale. Desenul este o lucrare foarte preţioasă şi rară pentru că pictoriţei nu-i plăcea de obicei să se autoreprezinte. Schiţa este însă semnată ceea ce demonstrează că, de acestă dată, Cecilia Cuţescu-Storck a fost mulţumită de rezultatul muncii sale.
Linia densă şi întunecată a cărbunelui de desen a dat forţă trăsăturilor feţei iar privirea directă şi clară sugerează perfect tăria de caracter a acestei femei, o pictoriţă excepţională, care s-a remarcat pe tărâmul artei monumentale, rezervat până atunci doar artişilor bărbaţi.
Colița dantelată, cu valoarea de 28,50 lei, prezintă în timbru, portretul acesteia, alături de o serie de opere realizate de aceasta. Portretul Ceciliei Cuţescu-Storck realizat de către soţul său, sculptorul Frederic Storck, o reprezintă pe artistă la tinereţe. Este o lucrare care reflectă frumuseţea şi senzualitatea femeii-muză dar şi determinarea şi forţa acesteia, chipul ei fiind cioplit într-un bloc masiv de marmură, portretul având un fundal brut, foarte puţin prelucrat.
Inedita sculptură demonstrază legătura foarte strânsă dintre cei doi excepţionali artişti, uniţi, în primul rând, de iubirea comună pentru armonie şi frumos.
Pe plicul prima zi a emisiunii este ilustrat un detaliu din spațiul de expunere al Muzeului Frederick Storck și Cecilia Cuțescu-Storck.