Oficial, judeţul Sălaj are puţin peste 4.750 de şomeri şi o rată a şomajului de 4,63 la sută. Cel puţin asta indică buletinul statistic lunar, la finalul lunii februarie, cu privire la piaţa muncii din judeţ, emis de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj. La finalul lunii precizate, în evidenţele instituţiei erau înregistrați 4.755 de șomeri, din care 1.892 femei. Comapartiv cu luna anterioară, rata şomajului a înregistrat o creştere de 0,22 puncte procentuale (4,61 puncte procentuale – finalul lunii ianuarie). Astfel, din totalul de 4.755 de persoane înregistrate în evidențele AJOFM Sălaj, 870 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.885 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență, 3.827 șomeri provin din mediul rural și 928 sunt din mediul urban. Cei mai mulţi şomeri înregistraţi în evidenţele instituţiei – 1.219 de persoane au vârsta cuprinsă înre 40 şi 49 de ani; şomeri cu vârsta cuprinsă între 30-39 de ani – 986 de persoane; şomeri cu vârsta cuprinsă între 50-55 de ani – 760 de persoane; şomeri cu vârsta sub 25 de ani – 716 persoane; şomeri cu vârsta de peste 55 de ani – 710 persoane şi şomeri cu vârsta cuprinsă între 25 şi 29 de ani – 364 de persoane. Șomerii cu studii primare sau fără studii au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Sălaj – 43 la sută, urmat de cei cu studii gimnaziale – 26 la sută, iar opt la sută sunt absolvenţi ai învăţământului profesional. Șomerii cu nivel de pregătire liceal şi postliceal reprezintă 19 la sută din totalul șomerilor înregistrați, iar cei cu studii superioare sunt patru la sută. Potrivit AJOFM Sălaj, structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 3.391 de persoane foarte greu ocupabile, 768 de persoane greu ocupabile, 378 de persoane mediu ocupabile, iar 218 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele instituţiei.