Centrul de Prevenire Evaluare și Consiliere Antidrog Sălaj, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Sălaj, organizează în această perioadă o serie de sesiuni de formare adresate cadrelor didactice, având ca obiectiv general îmbunătăţirea competenţelor participanţilor în vederea implementării proiectelor de prevenire a consumului de droguri .
Proiectele Naţionale care vor fi derulate în urma acestor sesiuni sunt următoarele:
– ,,Cum să creștem sănătoși” – are ca obiectiv formarea de deprinderi de viaţă sănătoasă în rândul copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică (clasa pregătitoare);
– „ABC-ul emoţiilor” – are ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor emoţionale a elevilor din învățământul primar;
– „Necenzurat” – se adresează elevilor de gimnaziu și are ca obiective: îmbunătăţirea cunoştinţelor legate de factorii de risc şi de protecţie, concomitent cu construirea atitudinilor împotriva consumului, concentrarea asupra abilităţilor, credinţelor şi normelor interpersonale şi dezvoltarea abilităţilor intrapersonale, cum ar fi competențe de coping, rezolvarea de probleme, luarea deciziilor şi stabilirea obiectivelor.
La finalul sesiunilor, participanţii vor dobândi cunoştinţe teoretice şi abilităţi practice, care să faciliteze promovarea comportamentelor şi abilităţilor de viaţă sănătoasă în rândul copiilor şi a elevilor: cunoaşterea aspectelor legate de importanţa prevenirii, de la vârste cât mai mici; cunoaşterea modalităţilor de a promova şi dezvolta abilităţile şi resursele personale ale copiilor; cunoştinţe despre cum să promoveze stiluri şi obiceiuri de viaţă sănătoase care să acţioneze ca elemente de protecţie faţă de alternative nocive; cunoaşterea strategiilor care îi ajută pe copii să se dezvolte sănătoşi şi cum să se ferească de comportamentele periculoase; identificarea principalelor etape în planificarea, implementarea şi evaluarea proiectului.
Potrivit Centrului de Prevenire Evaluare și Consiliere Antidrog Sălaj, la aceste cursuri, s-a înscris un număr mare de cadre didactice din întreg județul, 40 dintre acestea parcurgând deja partea teoretică a formării și urmând să implementeze proiectele până la sfârșitul acestui an școlar.