Peste 123.000 de metri pătrați de teren, fond forestier, proprietate publică a municipiului Zalău, urmează să fie defrişaţi pentru realizarea unui obiectiv de investiţii pe care zălăuanii îl așteaptă de peste 12 ani. Este vorba despre varianta ocolitoare a municipiului Zalău, etapa a doua, între DN1F KM 79+624 şi DJ191C. Defişarea suprafeţei menţionate, respectiv emiterea acordului pentru scoaterea definitivă din fondul forestier, este cuprinsă în proiectul de hotărâre ce a fost aprobat în cadrul şedinţei extraordinare de Consiliu Local (CL) de marţi,12 martie. În referatul proiectului privind “scoaterea definitivă din fondul forestier proprietate publică a Municipiului Zalău a suprafeței de 123.609 mp pentru realizarea obiectivului de interes național Varianta Ocolitoare a municipiului Zalău” se specifică faptul că defrișarea a fost solicitată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj, în cursul acestei luni, mai exact în 6 martie, pentru realizarea obiectivului de interes național precizat. Potrivit referatului, în ceea ce privește exproprierile, acestea se încadrează în prevederile Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, modificată prin Legea 233/2018 , în sensul că beneficiarii sunt scutiți de la taxele prevăzute de Codul Silvic. Astfel, masa lemnoasă rezultată în urma defrișării suprafeței de 123.690 mp, în cuantum de 1.915 mp va fi valorificată de municipiul Zalău la prețurile stabilite prin Hotărârea de Consiliu Local (HCL) 405 din 29 noiembrie 2018.
Lucrarea se încadrează în categoria obiectivelor de interes național, fiind cuprinsă în Masterplanul de Transport al României, aprobat prin Hotărâre de Guvern (HG)666/2016. Varianta Ocolitoare a municipiului Zalău, etapa 2, între DN1F km79+624 – DJ 191 C se regăsește în anexa de HG, publicată în Monitorul Oficial 778 bis, pagina 804, punctul 2. Acest pas nu garantează, însă că lucrările vor începe, știut fiind faptul că șoseaua de centură a Zalăului, tronsonul doi, este unul dintre cele mai tergiversate proiecte ale municipiului, această porțiune de șosea trecând prin nenumărate proceduri, refuzuri, negocieri eșuate cu MApN pentru poligon, controverse și greșeli flagrante în întocmirea studiului de fezabilitate. Un studiu pentru care am plătit inițial degeaba și care s-a dovedit a fi la final un “copy/paste”, o batjocură la adresa banilor noștri, făcută ca la carte de o societate angajată să efectueze acest studiu.
Se va rezolva la urmatoarele alegeri:)))…sau la inmormantarea psd-lui…amin
sa mai termine comunistii cu balivernele, de30 de ani trag in teapa pensionari si asistati social. rusine securistului marc nosa ciunt mlitianul pop, Salajul e rusinea Ardealului. jigodii comuniste.