Partidul Național Liberal (PNL) Zalău a organizat, vineri, o conferință de presă în care au fost prezentate aspecte importante legate de proiectele de dezvoltare ale municipiului, precum și cele legate de varianta ocolitoare (centura) Zalăului, tronsonul doi, poate cel mai ghinionist și tergiversat proiect al municipiului, din toate timpurile. Se vor împlini, în curând, zece ani de când zălăuanii așteaptă, plătind zi și noapte cu consecințe devastatoare pentru oraș, pentru siguranța rutieră, infrastructură, drumuri și mai ales cu propriile locuințe distruse de traficul greu, lipsa acestui tronson.
Lucian Bode, Dana Crișan și Claudiu Bîrsan au vorbit în cadrul conferinței despre proiecte trecute în uitare, cum ar fi cel inițiat de fosta administrație, legat de construirea unei săli polivalente și a unui bazin olimpic pe un teren situat în Zalău. Acest proiect nu mai există pe ordinea de zi a actualei administrații, deși se discută despre un bazin de înot pe care, deocamdată, nimeni nu știe când va putea deveni realitate. Cel mai important proiect, însă, cel al centurii Zalăului, este lovit în continuare de incompetența unor contractanți, cea mai mare batjocură, cum a numit-o Lucian Bode, fiind cea legată de un pas crucial al acestei investiții, studiul de fezabilitate. Un studiu întocmit pe principiul copy-paste, în care ignoranța și batjocura, pe banii noștri, sunt cap de listă.
Lucian Bode, despre proiect: „O batjocură la adresa zălăuanilor!”
„Vă reamintesc faptul că acest proiect a fost deblocat în anul 2016 de către administrația Căpîlnașiu și guvernul Cioloș. Atât în 2017, cât și în 2018, am uzat de poziția pe care o am în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, solicitând alocarea de fonduri guvernamentale pentru realizarea acestui obiectiv. De asemenea, în acești 2 ani, am avut numeroase întâlniri cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), interesându-mă de evoluția proiectului.
Astăzi, 25 ianuarie 2019, stadiul revizuirii studiului de fezabilitate pentru varianta ocolitoare (VO) Zalău, tronsonul II, este următorul: După o colaborare zbuciumată dintre Primăria Zalău și firma de proiectare pe parcursul anului 2018, în decembrie 2018 am văzut în spațiul public o informație care ne-a șocat: Asociația Pro Infrastructura prezenta public un document în care se vorbea despre centura Aradului și… râul Mureș – o bătaie de joc la adresa zălăuanilor, în primul rând.
În decembrie 2018, Comisia Tehnico Economică (CTE) a Ministerului Transporturilor (MT) a solicitat firmei de proiectare revizuirea a două capitole: capitolul semnalizări (care era greșit în totalitate) și capitolul legat de studiile Geo, care era parțial greșit. În data de 15 ianuarie 2019 CTE a respins studiul de fezabilitate, solicitând firmei de proiectare să revină cu o documentație revizuită până pe data de 23 ianuarie 2019.
Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat, iar în 25 ianuarie 2019, studiul de fezabilitate este refăcut parțial, firma de proiectare luându-și un nou angajament cu termenul de 1 februarie 2019, dată până la care se angajează să predea documentația completă. Dacă acest lucru se va întâmpla, în săptămâna 4-8 februarie 2019, CTE și Comisia de Siguranță Rutieră vor aviza favorabil acest proiect, urmând ca Guvernul să emită o Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici (în funcție de valoarea contractului).După această etapă urmează procedurile de achiziție, proiectare+execuție”, a spus Lucian Bode.
Cel mai optimist termen: 20-20
Deputatul sălăjean a subliniat faptul că mai sunt etape importante de parcurs, însă aceste două mari pete negre, opoziția Armatei care, de aproape un deceniu s-a tot chinuit să găsească soluții pentru a nu renunța la unul dintre poligoanele pe care le deține la Zalău, instituție care, se pare, nici acum nu vrea să renunțe definitiv la poligon, fiind vorba doar de un aviz pe principiul „prafului în ochi” care nu descurcă complet lucrurile, și studiul greșit întocmit de societatea cu care s-a contractat acest pas important, vor împinge termenul de începere a lucrărilor în var anului 2020.
„Optimist, vorbim despre începutul anului 2020, interval în care ar putea demara lucrările de execuție ale acestui obiectiv (în condițiile în care pe parcursul anului 2019 se va reuși finalizarea proiectului tehnic și obținerea tuturor avizelor și acordurilor necesare).
Iată care este stadiul exact al revizuirii studiului de fezabilitate pentru VO Zalău tronsonul II. În primul rând, CNAIR se pare că a întocmit un caiet de sarcini căruia cu indulgență i-am putea spune rudimentar. În al doilea rând, firma de proiectare și-a bătut joc de acest contract și a venit cu un plagiat grosier; mai mult, au încălcat toate termenele asumate prin contract. Primăria Zalău, în calitate de beneficiar, a avut o abordare neserioasă. Înțeleg că pe acest subiect primăria ține legătura cu secretarul de stat din MT, Călin Forț.
Mă întreb de ce nu fac publice aceste date? Probabil Călin Forț este un sprijin pentru Primăria Zalău precum << punctul de sprijin >> din teoria lui Arhimede: dați-mi un punct de sprijin și voi muta Pământul din loc. Înțeleg că PSD Sălaj și, probabil, și Călin Forț doresc să renunțe la poziția de secretar de stat din MT, din considerente de natură politică, imediat ce << rezolvă >> cu revizuirea studiului de fezabilitate. Dacă este adevărat, eu le transmit să nu mai aștepte degeaba luna martie, pe considerentul: ”Maurul și-a făcut datoria, Maurul poate să plece!”, a spus Lucian Bode, în încheierea conferinței de presă a PNL.
trononul vrei bani pentru radu capilnasiu?
Primaria Zalau nu reuseste sa curate strazile de zapada dar sa faca jumate de sosea de centura la Zalau……. in situatia actuala la primarie nu se fac decat angajari .At fi foarte interesant sa vedem in buget plan/realizat pe anul care s-a dus.
sper ca partidele din opozitie sa aiba macar in al doispilea ceas minte si sa mearga cu candidat unic la primaria Zalau…. altfel suntem pierduti atat noi cat si ei
nu o sa fie DELOC nici o centura ocolitoare a Zalaului !! DELOC !!
dar sunteti si voi VARZA, si daca ati avea cel putin unul bun printer voi ati fi vazut ca nu o sa fie viabil ethnic si nici economic , aceasta NOUA variant de proiect !
daca ati fi lasat , voi toti politicienii de rahat, sa faca acel proiect oricare alt inginer de drumuri, neiregimentat politic, iesea mult mai bun !
acest nou proiect este de tot rahatul, la fel ca si proiectul de pe str Closca !!
sa mearga Cint si cu Balajel dimineata ininte de 8 si in perioadele cand se ridica copii de la scola si gradinita sa vada ce lucrare de toata rusinea au facut !!
in fiecre dimineta ii injur pe toti cei responsabili si le doresc sa le cante popa in curte !!