Cursele de călători efectuate de o societate privată de transport pe calea ferată, pe rutele Șimleu Silvaniei Săcuieni – Bihor, via Marghita, precum și trenul Șărmășag – Săcuieni, au fost suspendate de operatorul privat de transport, începând din 1 ianuarie. Navetiștii care foloseau aceste trenuri au primit vestea cu mare tristețe aflând, zilele trecute, că nu vor mai avea la dispoziție mijloacele de transport pe calea ferată. Aceștia, dar și cei care doreau să se deplaseze din Șimleu sau Șărmășag către localități din Bihor, pe calea ferată, vor trebui să găsească alte căi de a ajunge de acasă la locul de muncă și înapoi. Este vorba despre trenurile R-15864, R-15865, R-15866 și R-15867.
Primarul orașului Șimleu Silvaniei, Cătălin Țurcaș, ne-a declarat că această decizie era previzibilă având în vedere numărul extrem de redus de călători care foloseau vagoanele operatorului privat de transport. “ De câte ori am așteptat, zeci de minute, la trecerile la nivel cu calea ferată, nu am observat în vagoane mai mult de doi – trei călători pe aceste rute. Din punctul de vedere al conducătorilor auto, este o veste cât se poate de bună. Șoferii erau nevoiți să aștepte la bariere, cumulat, aproape o oră, dacă ar fi să adunăm zecile de minute pe care erai nevoit să le petreci așteptând la trecerile la nivel cu calea ferată de pe aceste trasee. Eu cred că aceste curse nu își mai justificau costurile și, prin urmare, decizia luată a fost una corectă. Noi vom încerca, pe viitor, să venim în sprijinul navetiștilor, prin amenajarea unui internat modern, dotat după ultimele cerințe europene, la Liceul Tehnologic “Ioan Ossian”, din oraș. Acest internat va fi dotat după ultimele standarde, iar cei care vor dori vor putea opta pentru cazarea în acest centru pe care sperăm să îl putem finaliza cât mai repede”, ne-a declarat Cătălin Țurcaș. Până la închiderea ediției nu am reușit să luăm legătura cu șeful societății de transport care asigura aceste curse, acesta nefiind găsit pentru a furniza câteva informații legate de această situație și de motivele concrete care au dus la luarea acestei decizii.
R-15864 nu figureaza in mersul trenurilor ! Nu cumva e vorba de un alt tren ?
Ce-i cu vorbirea aia dezlînată la Țurcaș? (amanajarea unui internat pentru cei 1-2 călători).
Oricum, transportul pe calea ferată e falimentar în fața celui rutier!
CINE A DISTRUS ACEASTA CALE FRATA T OT PRIVATI CARE AU FURAT CALATORICEIA PE GRATISI CARE NU AU INVESTIT DE LOC IN INFRASTRUCTURA IMPREUNA CU CONDUCTORI CARE FAVORIZAU CALATORI DE CE NU PREZINTA DOMNUL PR CONFORM IMAR CE A FACUT PENTRU A MENTINE HALTA
Si noi cei care calatoream cu trenu, nu le vedem chiar neeficiente trenurile, sunt studenta iar parintii nu imi platesc facultatea ca nu au de unde faptu ca nu plateam transportul era un real ajutor pentru mine. Dar cui ii pasa de cei care nu isi permit alt mijloc de transport?!
Domn asa zis primar normal ca nu se ma justifica costurile din moment ce nu mai aveti de unde fura In mod normal se investeste in infrastructura dar vad ca se investeste in “indienii” care populeaza zona ca sa iasa voturile la alegeri !! Cu o asemenea mentalitate nu ma mir stadiu in care ii Romania ?? Sa fiti sanatos
Chiar daca numarul calatorilor a fost putin, sunt studenti sí oamnei care nu au atatea variante de a ajunge intr-un anumit loc. Sunt localitati de unde nici macar un autobus nu porneste si dumneavostra, domn primar va plangeti ca asteptati aproape o ora cand unii oamnei nici macar nu ajung unde ar avea nevoie.
Sunt studenta si veneam acasa cu trenu nu imi permit cento de fiecare data, si baniesc ca nu sunt singura studenta in situatia asta mai sunt si o gramada de elevi. Dar la noi nu se pune accentul pe viitorul tarii nu le pasa. Simplu, lasa elevii fara mijloc de transport si se mira pe urma „Ca oare de ce renunta la scoala” chiar daca soferi sunt grabiti si nu au rabdare 5 minute la bariera, ar trebui sa se gandeasca ca poate pe satele astea ale nostre sunt copii sau oameni care nu isi permit naveta cu autobuzul.
domtnul primar tebuia sa gestioneze mai bine cladirea care era cu adevarat rentabila pentru calatori nu cea din imagine sau nu apartine de orasul simleu degeaba numeri calatori care se pitesc pri ww sa nu cumpere bilete
.