Noua taxă de poluare, care va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2019, va fi aplicată tututor mașinilor (cu excepția celor electrice care sunt extrem de puține), a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu. Taxa are mai multe componente care nu vor produce efecte concomitent. Adică nivelul plăților totale va crește ulterior.
În viziunea Grațielei Gavrilescu, taxa este de fapt o „contribuţie” pe care cetăţenii o plătesc în baza principiului conform căruia poluatorul plăteşte. Taxa va fi una anuală şi nu va fi plătită la prima înmatriculare sau la schimbarea proprietarului cum se prevedea în anterioarele variante.
Nivelul acesteia va fi calculat în funcţie de capacitatea cilindrică, norma de poluare şi cantităţile de noxe emise şi ar putea conţine şi alte variabile.
„Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celellate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească. În interiorul grupului de lucru din care fac parte specialişti ai Ministerului Mediului, Administraţiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanţelor (…) au în cercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România” a spus Graţiela Gavrilescu.
Aceasta a precizat că forma finală a acestei „contribuţii” va fi „pe componente”, iar taxa se va aplica tuturor autovehiculelor poluante, nu doar celor mai vechi de zece ani.
Ca cererea e depusa de aproape un an si nimic. Azi-maine ne taxati de doua ori pentru acelasi lucru.
pai daca poluatorul plateste, de ce sa platesc taxa daca fac 5km pe an cu masina?
ar trebui inclusa in pretul carburantului, cine circula mai mult polueaza mai mult, nu asa e logic?