În vederea creșterii capacității de reacție și răspuns în cazul situațiilor de urgență și dezastrelor colective, mercuri, 24 octombrie, au fost semnate contractele de finanțare pentru achiziționarea a peste 1.300 de ambulanțe, la nivel național. Aceste ambulanțe vor fi distribuite în șapte regiuni eligibile ale țării (Sud-Est, Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Nord-Est și Centru) și vor permite evaluarea primului-ajutor calificat, acordarea asistenței medicale și transportul pacienților, prin modernizarea sistemului integrat de urgență și dezvoltarea de noi structuri în cadrul acestuia.
Beneficiarii eligibili sunt parteneriatele formate din Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, în calitate de lider de parteneriat și inspectoratele județene pentru situații de urgență din fiecare regiune, Serviciile de Ambulanță Județene, autoritățile administrației publice locale, instituțiile publice cu atribuții în domeniul căutării-salvării de persoane în zone montane.
Contactat, colonelul Adrian Chichișan (foto), șeful ISU Porolissum Sălaj, ne mărturisește că, având în vedere starea de uzură a mașinilor de intervenție de la SMURD, este foarte posibil ca Inspectoratului să îi revină cinci astfel de noi ambulanțe.
În același context, reprezentantul Serviciului Județean de Ambulanță Sălaj, Ioan Cordea, care este și purtătorul de cuvânt al instituției, ne declară că “ar exista o promisiune” că mașinile de intervenție pe care le au la dispoziție vor fi schimbate în acest an, însă “nu se știe nimic concret în acest sens”.
Finanțarea contractelor pentru achiziționarea ambulanțelor este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020.