Totul a început acum șase ani, când Christian Gernemann, cetățean german, a vizitat pentru prima oară țara noastră. Atunci, s-a îndrăgostit atât de România, cât și de o româncă din Timișoara.
Pasionat de fizică și de descoperirile în domeniul energiei electrice, ale inginerului Nikola Tesla, Christian Gernemann a renunțat la serviciu, dorind să demonstreze că poate parcurge 24.000 km la volanul unei mașini electrice. De aici, nu a mai fost decât un pas spre a-și urma visul, acela de a intra în “Cartea Recordurilor”, astfel că săptămâna trecută a pornit în turul României, la volanul unei astfel de mașini cu alimentare electrică.Pe traseul său a inclus și județul Salaj, unde a poposit pentru câteva ore, prilej cu care a vizitat orașul Șimleu Silvaniei, timp în care mașina a stat conectată pentru alimentare la o priză trifazică, în vederea continuării drumului. „Îmi doresc să promovez România și utilitatea mașinilor cu alimentare electrică, pentru sporirea calitătii vieții românilor, așa că am ales anul centenarului”, a spus berlinezul în vârstă de 40 de ani, care trebuie să doboare un record anterior.
În circuitul din județul nostru, Christian Gernemann a marcat următoarele localități: Șimleu Silvaniei, Vârsolț, Crasna, Bănișor, Sâg, Cizer, Buciumi, Agrij, Treznea, Românași, Jibou, Benesat, Cehu Silvaniei, Sălățig, Dobrin și Criseni. Acesta a înnoptat de altfel, la Zalău, de unde și-a reluat traseul sâmbătă dimineața
„Oricine ar fi putut face acest tur, însă probabil că nu s-a gândit nimeni până acum”, ne-a relatat pilotul mașinii.
Christian este susținut în drumul său către succes de o echipă de voluntari, studeți la Facultatea de Geografie, din cadrul Universității de Vest Timișoara. Aceștia sunt coordonați de Lectorul Universitar Alina Satmari, iar printre membri se numără: Alina Albu, Ecaterina Mocioacă, Gabriel Cordos, Ioana Candrea, Iulian Teleoaca și Valentin Haica.
Voluntarii monitorizează traseul lui Gernemann, asigurându-se că totul decurge conform planului. Proiectul este sponsorizat de compania Renault, împreună cu un furnizor de energie elecrică, din Timișoara.
Christian Gernemann conduce zilnic în jur de 400 de km, iar pentru parcurgerea celor 24.000 de km vor fi necesare circa 120 de reîncărcări.
Acest traseu nu este calculat ca fiind cel mai scurt, ci unul de ocol și va fi încheiat până la sfârșitul lunii decembrie 2018.
De reținut că, în Sălaj, până la această oră, niciun sălăjean nu și-a luat inima în dinți pentru a a achiziționa o mașină electrică. Însă, potrivit datelor primite de la Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare Vehicule, există circa 50 de sălăjeni, proprietari de mașini electrice hibrid cu sursă de alimentare externă.
articol realizat de Florina Man
Nikola Tesla nu a fost un inginer roman. Tesla a fost un savant si inventator de etnie sarba (nascut pe teritoriul de azi al Croatiei) si a emigrat in SUA, devenind cetatean american.