Ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru problemele persoanelor vârstnice, ce a avut loc marți, la sediul Instituției Prefectului Sălaj, a adus în atenția reprezentanților persoanelor vârstnice din județ prezentarea principalelor reglementări privind protecția consumatorilor.
În acest context, reprezentantul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sălaj a punctat aspectele cărora consumatorii trebuie să le acorde atenție. Discuțiile s-au purtat pe tema principalelor caracteristici ale produselor și serviciilor, aspecte legate de datele de identificare ale vânzătorului/prestatorului, prețul produselor/ serviciilor, perioada de valabilitate a ofertei/prețurilor, modalitățile de plată, livrare și executare, procedura de soluționare a reclamațiilor, termenul de retragere și formularul tipizat de retragere, existența unei garanții legale și durata contractului.
În perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2018, la nivelul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sălaj au fost înregistrate un număr de 96 reclamații pentru produse și servicii achiziționate online, un procent de aproximativ 70la sută fiind soluționate amiabil, cu acest prilej fiind efectuată și o consiliere a consumatorilor.
Pentru a veni în sprijinul consumatorilor, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sălaj își propune în principal creșterea gradului de conștientizare a drepturilor de care beneficiază consumatorii și încurajarea acestora de a acționa în acord cu aceste drepturi, de a solicita despăgubiri, astfel încât să fie crescute standardele pieței, creșterea responsabilității fiecărei entități în parte pentru a avea pe piață produse și servicii de calitate precum și desfășurarea de acțiuni de control intensificate, concomitent cu acțiuni de consiliere a operatorilor.
Sunt varza !!! Slab pregatiti professional, miserupisti, fricosi si influentabili !
Am avut anul acesta o experienta cu ei. La inceput mi-au dat dreptate mie, dar dupa ce au aparut primele „presiuni” am avut impresia ca eu sunt cel recloamat , nu cel care a facut reclamatie. Parca eu eram anchetat, verificat. Am fost CERTAT de inspectorul de la OJPC Salaj.
Oricum, mi-au lasat in gust amar in gura, si tepuit si luat la unspe metri de cei la la OJPC Salaj.
Cel putin la final, mi-a fost recomandat de unul dintre ei, neoficial, sa ma duc in instanta, caci sigur castig, dar ei nu pot sa ma ajute mai mult. Trebuie sa-i inteleg si eu, Au salarii mici si fiecare se descurca cum poate.
p.s. cine a fost la intalnire? seful sau juristul? in nume acolo, sau le este rusine?