Institutia Prefectului Judetului Salaj a gazduit ieri intalnirea lunara a Comisiei Judetene de Dialog Social, punctul principal al ordinii de zi fiind o analiza a ocuparii fortei de munca in judetul Salaj, dar si propuneri de masuri pentru reducerea numarului de someri. La intalnire au fost prezenti prefectul Vegh Alexandru, subprefectul Onorica Abrudanu, Romeo Sarca – directorul Agentiei Judetene pentru Ocupare Fortei de Munca (AJOFM), Luminita Nemes – directorul Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM), reprezentanti ai patronatelor si sindicatelor companiilor din judet.
Potrivit datelor prezentate de Romeo Sarca, incepand cu anul 2010 si continuand in 2011, somajul inregistrat la nivelul judetului Salaj a cunoscut o scadere importanta, determinata de o capacitate sporita a economiei de a consolida locurile de munca existente si de a crea noi locuri de munca, oferind oportunitati de incadrare persoanelor in cautarea unui loc de munca. In acelasi timp evolutia somajului reflecta realitatile de pe piata fortei de munca care se caracterizeaza printr-o incetinire a ritmului concedierilor individuale si colective. Cu alte cuvinte, la finale lunii februarie 2012, la AJOFM Salaj, erau inregistrati 6.761 someri, comparativ cu 11.682 someri in ianuarie 2010.
Directorul AJOFM Salaj a atras atentia ca, in conformitate cu prevederile legale, angajatorii au obligatia sa comunice agentiei toate locurile de munca vacante, in termen de cinci zile lucratoare de la vacantarea acestora. De asemenea, angajatorii care au incadrat in munca persoane din randul beneficiarilor de indemnizatii de somaj, au obligatia de a anunta in termen de trei zile, agentia la care acestia au fost inregistrati.
Romeo Sarca a mai subliniat faptul ca doreste ca institutia pe care o reprezinta sa nu fie doar o casierie pentru somerii in plata, ci un partener activ, o institutie publica in slujba cetatenilor si companiilor din judet.