Sistemul cardurilor de sănătate este inutilizabil din 3 mai, din cauza „unor probleme tehnice”, după cum susţin oficialii Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. În aceste condiţii, activităţile din spitale, farmacii şi din cabinetele medicilor de familie au fost date peste cap, pacienţii fiind fie puşi pe drumuri între diverse unităţi, fie reprogramaţi.
În tot acest timp, oficialii CNAS transmit prin intermediul comunicatelor de presă că până la remedierea problemelor de funcţionare a soft-ului care administrează sistemul naţional de carduri de sănătate, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.
„Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017: serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii mai 2018. Pentru validarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate off – line, CNAS dezactivează următoarele reguli de validare: ”serviciul medical nu a fost raportat on-line in 3 zile lucratoare” – pentru perioada 7 mai 2018 și până la remedierea PIAS; „serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru data de 10 mai 2018 și până la remedierea PIAS”, se precizează într-un comunicat remis vineri, 11 mai.
Sursa citată a mai anunţat că specialiştii instituţiei încearcă să repare soft-ul, în condiţiile în care contractul de mentenanţă cu firma care a implementat sistemul a expirat.