Liliana Neaga, managerul Spitalului Județean: “Toate cheltuielile efectuate de pacient pentru medicamente vor fi suportate de spital”

Situația existentă în multe unități spitalicești din țară, ceva mai rar întâlnită la noi, este aceea prin care pacientul sau aparținătorii acestuia sunt nevoiți, din multe motive, să își achiziționeze un medicament sau mai multe, produse sanitare, materiale necesare tratamentului etc., din banii proprii. Această situație a atras nenumărate controverse, cu atât mai mult cu cât au existat cazuri în care unele unități medicale nu au avut un răspuns pozitiv la solicitările pacienților în privința recuperării acestor sume.

În unitățile sanitare din județul Sălaj nu sunt probleme în această privință, managerul Spitalului Județean de Urgență Zalău, medicul Liliana Neaga, dând asigurări tuturor pacienților că nu au existat și nu vor exista probleme pe acest segment.

Așadar, cei care ne-au solicitat sprijin în acest sens și au adresat redacției noastre întrebări legate de situația în care ar putea fi nevoiți să își cumpere un medicament din banii lor, le răspundem, prin amabilitatea managerului Spitalului Județean Zalău, Liliana Neaga. Astfel, în răspunsul trimis redacției noastre, de către managerul Spitalului, se arată:

“Conform prevederilor art. 218 alin. 2, lit. d^1) din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, asiguraţii au dreptul să beneficieze de rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizării cu medicamentele, materialele sanitare şi investigaţiile paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, în condiţiile impuse de contractul-cadru.

În baza prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate 2016-2017 (conform legii n.red) Spitalele sunt obligate să suporte pentru asiguraţii internaţi în regim de spitalizare continuă şi în regim de spitalizare de zi toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, inclusiv pentru medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice.

În situaţia în care asiguraţii, pe perioada internării în spital, în baza unor documente medicale întocmite de medicul curant din secţia în care aceştia sunt internaţi şi avizate de şeful de secţie şi managerul spitalului, suportă cheltuieli cu medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală, în condiţiile prezentului contract-cadru, spitalele rambursează contravaloarea acestor cheltuieli la cererea asiguraţilor. Rambursarea cheltuielilor prevăzute la aliniatul 2 reprezintă o obligaţie exclusivă a spitalelor şi se realizează numai din veniturile acestora, pe baza unei metodologii proprii.

În cursul anului 2017, Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău a decontat medicamente în valoare de 1.592 lei pentru doi pacienţi, în condiţiile expuse mai sus”, se arată în răspunsul primit la solicitarea Magazin Sălăjean.

Prin urmare, cei care se confruntă cu o atare situație la Spitalul Județean, la unitățile spitalicești din județ și oricare altă unitate medicală de stat din țară, vor depune la casieria unității documentele (factură, bon fiscal) aferente achiziției de medicamente sau produse medicale, în vederea decontării. După ce serviciul financiar al unității verifică aceste documente, (care trebuie, evident, să dovedească faptul că respectivele produse au fost necesare sau au făcut parte din tratamentul bolnavului pentru diagnosticul pentru care a fost internat), unitatea va deconta pacientului întreaga sumă, în cel mai scurt timp.

 

 

Leave a Comment