În aproape 30 de unităţi de învăţământ din judeţul Sălaj scaunele de directori ori de directori adjuncţi au rămas neocupate după ce nici cel de-al doilea concurs organizat în acest sens de către Inspectoratul Şcolar Judeţean nu a fost unul de succes.
Astfel, pentru cele 58 de funcţii de conducere în şcolile şi grădiniţele sălăjene, s-au înscris doar 34 de cadre didactice, una fiind eliminată încă din etapa selecţiei dosarelor şi alte trei, după proba scrisă. Proba de evaluare a curriculumului vitae şi a interviului a făcut noi victime.
Potrivit rezultatelor publicate pe site-ul ISJ Sălaj, au promovat concursul candidaţii de la şcolile gimnaziale din Fildu de Mijloc, Chieşd, Bocşa, Camăr, Cristolţ, Năpradea, Plopiş, Agrij, Zimbor, Marca, Bănişor, Sînmihaiu Almaşului, Poiana Blenchii, Aghireş, Mirşid, Horoatu Crasnei, Rus, Crişeni, Dobrin, „Iuliu Maniu” Zalău, „Mihai Eminescu” Zalău (adjunct), „Lucian Blaga” Jibou (adjunct), liceele „Sfântul Nicolae” Zalău, „Voievodul Gelu” Zalău (adjunct), „Avram Iancu” Zalău (adjunct), „Cserey-Goga” Crasna (adjunct), Clubul Copiilor Şimleu Silvaniei şi Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 5 Zalău.
În aceste condiţii, au rămas fără directori şcolile gimnaziale din Almaşu, Jebucu, Băbeni, Aluniş, Carastelec, Coşeiu, Cuzăplac, Dragu, Gîrbou, Halmăşd, Panic, Letca, Lozna, Mirşid, Măerişte, Românaşi, Pusta, Şimişna şi Zalha, liceele din Ileanda, Nuşfalău şi Sîg, Clubul Copiilor Jibou şi Palatul Copiilor din Zalău. De directori adjuncţi este nevoie la Şcoala Gimnazială din Bobota şi la „Simion Bărnuţiu” Zalău şi la liceele tehnologice din Şărmăşag, Sîg, Crasna, Nuşfalău şi la „Mihai Viteazul” Zalău.
Ministerul Educației Naționale a anunţat că până la data de 17 august, cadrele didactice înscrise în Registrul național al experților în manegement educațional, interesate de ocuparea cu prioritate, în anul școlar 2017-2018, prin detașare în interesul învățământului a unei funcții de director sau de director adjunct rămasă vacantă după concurs la o unitate de învățământ, depun la inspectoratele școlare opțiunea în scris, cu precizarea unității de învățământ și a funcției de care sunt interesate.
Potrivit Ministerului, în zilele de 21 și 22 august cadrele didactice interesate vor susține un interviu în fața unei comisii constituite din trei membri ai consiliului de administrație al inspectoratului școlar în cadrul căruia vor prezenta planul operațional pentru anul școlar 2017 – 2018 al unității de învățământ pentru care și-au exprimat opțiunea.
Totodată, le vor fi testate, prin trei întrebări, cunoștințele privind legislația școlară raportat strict la specificul și la nivelul unității de învățământ pentru care au optat. La nivelul fiecărui inspectorat se pot constitui mai multe comisii de evaluare a interviului. Durata interviului este de maximum 20 de minute. Punctajul maxim este 30 de puncte, iar pentru promovare sunt necesare 21 de puncte.
În data de 18 august, inspectoratele școlare afișează la avizier și pe site-ul propriu programarea pe zile și pe ore la fiecare comisie a cadrelor didactice care au depus opțiuni în vederea numirii prin detașare în interesul învățământului într-o funcție de director sau director adjunct.
Vor fi atribuite pilelor PSD- Pop Lucia analfabeta !