Autorităţile judeţene sunt nevoite să reia întreaga procedură necesară pentru reabilitarea şi modernizarea DJ 108D: Crişeni-Cehu Silvaniei, după ce asocierea de firme care a câştigat licitaţia pentru implementarea proiectului s-a răzgândit asupra preţului pentru care se angajaze să facă lucrarea.
În luna septembrie a anului trecut, Consiliul Judeţean Sălaj semna cu asocierea PST Group JSC şi SC PST Construction Works SRL, un contract multianual în valoare de 20,76 milioane de lei, după ce aceştia din urmă au venit cu preţul cel mai mic la licitaţia organizată de autorităţile judeţene pentru refacerea celor aproape 23 de kilometri de drum ce leagă comuna Crişeni de Cehu Silvaniei.
Ulterior, însă, asocierea celor două firme a venit cu o nouă propunere, mai mare decât cea cu care câştigase licitaţia, încălcând astfel clauzele contractuale. „Componenta financiară a proiectării, înaintată de operatorul economic Consiliului Judeţean Sălaj nu a fost conformă cu oferta depusă în cadrul procedurii de achiziţiei, respectiv valoarea totală a lucrărilor depăşea valoarea ofertei iniţiale”, ne-au transmis reprezentanţii beneficiarului.
Ca urmare a neîndeplinirii prevederilor contractuale, în 11 aprilie 2017, contractul dintre părţi a încetat de drept, situaţie în care este nevoie de reluarea procedurii achiziţiei. În acest fel, lucrările vor demara cu o întârziere de cel puţin un an. Potrivit oficialilor sălăjeni, CJ Sălaj nu a plătit nimic antreprenorului. Din contră, în conformitate cu clauzele contractuale, cel din urmă va trebui să achite penalităţi, a căror valoare urmează să fie stabilită. „Având în vedere deficienţele constatate în derularea acestui contract, având ca obiect proiectare şi execuţie lucrări, se propune contractarea acestor servicii distinct pe componenta de proiectare, respectiv execuţie”, se arată în raportul de specialitate al CJ Sălaj.
Astfel, autorităţile sălăjene vor aloca 1,16 milioane de lei în vederea demarării procedurii de achiziţie publică pentru elaborarea documentaţiei tehnice aferentă investiţiei în cauză.
Drumul ce trebuie să treacă prin reparaţii capitale traversează localităţile Crişeni, Cristur, Dobrin, Bulgari, Sălăţig şi Cehu Silvaniei. Traseul este unul sinuos, cu multe curbe, având o platformă cuprinsă între 5 şi 7,5 metri, iar partea carosabilă, o lăţime de 4-6 metri. Sectorul de drum este unul degradat, cu îmbrăcăminte bituminoasă îmbătrânită, deoarece în ultimii ani nu au fost executata lucrări de reabilitare care să conducă la refacerea acestuia. Drumul prezintă zone cu cedări de terasament şi tendinţe izolate de alunecări de teren, situaţia în care se impun lucrări de stabilizare. În plus, pentru asigurarea scurgerii apelor şi protejarea drumului faţă de efectele generate de condiţiile meteorologice, pe traseul drumului trebuie înlocuite şi construite 106 podeţe, un pod nou în localitatea Sălăţig, dar şi şanţuri de beton.
Odată cu implementarea proiectului, traficul rutier dintre localităţi şi în interiorul lor va fi fluidizat, iar zonele turistice traversate de DJ 108D vor fi puse în valoare.
Acest drum a fost asfaltaat de vreo 2–3 ani !!!cum de se asfalteaza din nou ???????????nu mai este in aces ,,garantie ,,,?????????
Acestei firme ar trebui sa i-se interzică și participarea la achiziții publice măcar pt. O perioada de 5 ani.
Asa stiu si eu ca drumul a fost reabilitat de cativa ani.Dar cred ca si pe la santuri trebuia pus putin mana.domnilor pe drumul din spate de la Michelin ce duce in Valea Mitii cand veniti?E jale si se circula destul de mult pe acolo.Avem cratere in drum si voi reabilitati un drum facut acum cativa ani