Mulţi dintre noi am fost ori suntem în situaţia în care am înstrăinat sau înstrăinăm un bun imobil, şi ne întrebăm, firesc, cui îi revine obligaţia de plată a impozitului pe bunul care face obiectul contractului de vânzare-cumpărare. Noile modificări în materie fiscală prevăd ca, pentru înstrăinarea unui bun imobil, obligaţia de plată impozitului pe anul în curs aferent acestuia să revină exclusiv vânzătorului.
Cumpărătorul are obligația ca în termen de 30 de zile de la data dobândirii proprietății să înregistreze actul autentic încheiat în faţa notarului, la direcția fiscală pe raza căreia se află bunul respectiv, urmând ca impozitul pe noua locuință să îi fie perceput începând din luna ianuarie a anului următor.Vânzătorul poate încheia însă o înțelegere cu viitorul proprietar ca acesta să îi achite contravaloarea impozitului pentru perioada rămasă de la data înstrăinării imobilului până la finele anului în curs.
De asemenea, potrivit legislației în vigoare, certificatul fiscal solicitat proprietarului de către notar în vederea încheierii tranzacției imobiliare este necesar doar pentru imobilul în cauză şi nu pentru toate bunurile aflate în proprietatea vânzătorului.
FLORINE ca veni vorba de obligatii fiscale sti eu am obiceiul de cativa ani sa platesc impozitul tot in prima luna sa poata primaria sa-si desfasoare c.orect bugetul > Ce descopar in acest an ????pentru un garaj proprietarul plateste 3 categorii de impozit impozit pe teren , impozit pe constructie si impozit pt .inchirierea pamantului de sub constructie . nu mi se pare ceva in regula tu ce zici ????ce s.e poate fface ??? sa nu te indoiesti informatia este de la birou oficiala. multumesc.