Îmi amintesc că acum aproape trei ani, mai precis în 1 aprilie 2014, guvernul PSD de atunci impunea celebra supraacciză la carburanţi, scopul declarat al acesteia fiind construirea de autostrăzi. Ce s-a întâmplat de atunci cu banii strânși prin supraaccizarea carburanților, doar ei, cei care au fost la guvernare, știu. Că de construit ceva cu acei bani, sincer, nu am văzut. Așadar, de aproape trei ani se „fură” bani, legal, și evident degeaba (pentru noi) din buzunarele românilor.
Prima zi din 2017 a adus, pe lângă eliminarea câtorva zeci de taxe, şi dispariţia celebrei supraaccize. Astfel că, logic, înțelegem că s-a terminat şi cu autostrăzile. Mă rog, cu ideea de autostrăzi, pentru că faptele vorbesc de la sine. Sigur, pentru Sălaj – județ ce se află doar teoretic pe traseul Autostrăzii Transilvania – nu este mare pagubă. La noi, nu a început nici măcar construcția unui centimetru de autostradă, așa că speranțele ne-au murit demult, încă din fașă. De fapt, cui îi mai arde aici de autostrăzi, când Zalăul nu are nici măcar o amărâtă de șosea ocolitoare? Pardon, are una ce se termină subit și dintr-o dată în câmp, ceea ce arată cu exactitate gardul de interes al autorităților locale și centrale față de prioritățile locuitorilor acestui județ.
Lucrările la șoseaua de centură a Zalăului au demarat încă din martie 2008 (dacă mai avem puțină răbdare, imediat se împlinește un deceniu de atunci), pentru ca în septembrie 2010 să fie oprite, odată cu ultimul metru de asfalt de la primul tronson de șosea. Au urmat șase ani și jumătate de bătaie de joc, timp în care, ascunși după declarații și alte povești cu Baba Cloanța, cei care au condus administrația publică locală, reprezentanții CNADNR și alți politruci indolenți ne-au scos ochii cu tot felul de minciuni și motive aberante. Cert este că, dincolo de toate acele promisiuni, minciuni, aberații și povești la gura sobei, realitatea este la fel de dureroasă și la această oră: șoseaua de centură a Zalăului se termină în câmp, acolo unde se termina și în urmă cu aproape șapte ani!
Sincer să fiu, mai nutream o umbră de speranță că, odată cu prezența lui Dacian Cioloș în fruntea Guvernului, “cineva” își va îndrepta fața și către noi. Oare m-am înșelat încă o dată? Cred că da… Cioloș a aruncat pisica moartă în curtea celor de la CNADNR care, în ultimul an, ori au dat-o la întors, ori ne-au aburit cu declarații de genul “lucrăm la rezolvarea problemei”. Iată că Cioloș nu mai este premier, așa că “rezolvarea problemei” se amână pentru… o dată viitoare. Pentru cât timp, habar nu avem. Știm doar că șoseaua de centură a Zalăului este inclusă în Master Planul pentru Transporturi – o poveste frumoasă, așternută pe câțiva kilometri de pagini. Aha, ați ghicit, sunt alte pagini mâzgălite cu minciuni de către „pictori” plătiți cu bani grei din buzunarele noastre, ale celor fraieriți.