O nouă reglementare a Uniunii Europene obligă şoferii din statele membre să aibă în maşină Cartea de Salvare la Bord. Este vorba despre o pagină unde salvatorii pot găsi o schemă cu locurile în care se află airbagurile, bateria, dar şi punctele de rezistenţă ale caroseriei. Decizia vine pentru a uşura munca echipelor de urgenţă care nu cunosc maşina şi care se află contra-cronometru pentru a salva victimele. Cartea este deja folosită în mai multe state europene, iar autorităţile spun că, dacă ar exista în toate maşinile, peste 2.500 de persoane ar fi salvate anual în UE pentru că se reduce cu 30 la sută timpul de descarcerare. Astfel, o “Carte de Salvare la Bord” standardizată, în format A4, ce cuprinde informaţii cu privire la localizarea armaturilor cabinei, rezervorului de combustibil, a bateriei, a airbag-urilor, a generatoarelor de gaz, a unităţilor de control etc, precum şi informaţiile referitoare la precizarea punctelor adecvate de tăiere, trebuie utilizată la nivelul întregii Europe. Pentru a fi cat mai accesibila echipajelor de salvatori, “Cartea de Salvare la Bord” trebuie sa fie plasată în fiecare autoturism în spatele parasolarului din dreptul conducătorului auto. Documentul poate fi descărcat de pe pagina de web acr.ro
Deși legislația rutieră din România nu prevede, deocamdată, obligativitatea deținerii acestei Cărți de salvare, probabil acest lucru va intra în vigoare în scurt timp. Un lucru este însă cert: un astfel de document, ce poate fi procurat rapid, ne poate fi de mare ajutor dacă ne găsim într-o situație critică, în urma unui eveniment rutier.
Ce destepti!Si daca masina e blocata,sau soferul pune foaia aia de hartie unde vrea sau se aprinde hartia.Ar trebui tiparit un manual cu toate tipurile de masina(model.anfabricatie,etc.) care sa fie la toate unitatile ISU.Destepti europenii astia n-am ce zice…
Nu exista nicio norma europeana OBLIGATORIE, ci doar o recomandare europeana (neobligatorie)… asa ca ia nu mai mancati r…h…t.