Titlul este pus ca să rimeze: nu există “locaţie” în contextul care face subiectul editorialului ci, pur şi simplu, există un “loc”. Cu această precizare, putem să trecem la subiect. Cred că aproape toţi suntem de acord asupra ideii că, cel mai important lucru atunci când vine vorba despre o petrecere, este să vrei să te distrezi, şi să încerci, pe cât posibil, să nu vezi neajunsurile, locul limitat, înghesuiala, ori alte lucruri vin la pachet cu un astfel de eveniment. Cu atât mai mult cu cât în acest an, “Zilele Zalăului” – pentru că despre acest eveniment vorbim – se află şi de această (ultimă) dată în exerciţiul “foştilor” din Primărie. Ne mai despart câteva zile de o sărbătoare pe care sălăjenii o aşteaptă cu sufletul la gură şi stomacul pregătit, an de an. Poate că nu este cel mai frumos, ori arătos eveniment din judeţ, însă, potrivit cutumei, este cu siguranţă cel mai mare pe segmentul de distracţie, voie bună, băutură şi antren, dintre toate câte sunt organizate la nivel municipal, pe tot parcursului anului.
Obişnuiţi cu spaţiul generos oferit de bulevardul din municipiu, acolo unde, ca la promenadă, sălăjenii făceau câte douăzeci de ture înainte şi înapoi, iar comercianţii se întreceau în vânzări de tot soiul, acest an nu mai oferă nici măcar un sfert din acest spaţiu. Zilele Zalăului din acest an vor fi, dincolo de toate, un experiment. Săptămâna viitoare vom putea spune cu certitudine dacă aceste Zile mai au vreun sens şi dacă mai există vreun raţionament sănătos pentru care anul viitor să le organizăm din nou. În condiţiile date şi contextul oferit de schimbările la nivel de conducere a municipiului, ar fi fost foarte greu ca aceste Sărbători să păstreze strălucirea de altădată. Invitaţii sunt puţini, artiştii nu sunt exact cei pe care zălăuanii chiar şi-au dorit, cu ardoare, să-i vadă, spaţiul este extrem de mic şi înghesuit astfel încât şansele ca Zilele Zalăului să fie un succes răsunător sunt destul de mici anul acesta.
Conducerea Primăriei a fost, practic, în imposibilitatea de a mai aduce artişti ori evenimente de mare interes, având în vedere faptul că, atunci când au avut loc alegerile, contractele ar fi trebuit să fie semnate deja cu luni în urmă, aşa cum face orice organizator de evenimente care ştie să facă acest lucru. Deciziile au fost luate rapid şi pe ultima sută de metri, asta pentru că nu a mai fost timp iar lucrurile trebuiau să fie deja stabilite, bătute în cuie şi plătite de fosta administraţie. Cea mai grea decizie a fost însă cea a fixării locului de desfăşurare a evenimentelor, evident, tot pe ultima sută de metri, astfel încât s-a ales, dintre toate (proaste, oricum le-ai suci), cel mai puţin nepotrivit. O parcare. Limitată, înghesuită ca orice parcare, o curte în spatele unei instituţii care oferă atât cât poate oferi un astfel de spaţiu. Atât.
Prin urmare, acolo va fi şi scena, şi taraba, şi toaleta publică, şi mâncarea şi băutura şi toată populaţia sălajului sosită sub formă de puhoaie, aşa cum ne-am obişnuit. Ideea primarului a fost una salutară pentru bulevard, cel puţin. Centrul oraşului a scăpat de mirosul de urină, de mizerie, de ţigănie, iar locuitorii pot respira uşuraţi şi nu vor mai ajunge luni dimineaţa la lucru cu ochii umflaţi de nesomn şi plini de nervi. Acesta este un lucru de apreciat şi o decizie care s-ar fi impus de multă vreme. Problema care apare (de neevitat în acest an) este cea a locului ales, ingrat, mic, total impropriu unei astfel de manifestări de amploare. Fapt pentru care, conducerea primăriei Zalău are în sarcină, pentru anii care vin, alegerea unui loc care să se preteze la un astfel de eveniment şi care să ofere spaţiu, igienă, loc suficient pentru mii de oameni – comercianţi, vizitatori, artişti etc- care participă la zilele unui municipiu.
Va fi o sarcină dificilă însă nu imposibilă. Până atunci, să încercăm să ne bucurăm, atât cât vom putea, de trei zile de sărbătoare, să luăm din ele ceea ce va fi bun şi să facem în aşa fel încât banii cheltuiţi pentru Zilele Zalăului – 2016 să nu fie cheltuiţi degeaba. Până la urmă, atunci când vrei să te distrezi, o poţi face oricând şi oriunde, important e să uiţi să fii prea cârcotaş şi să înţelegi că, în acest an, atât s-a putut, în cel mai obiectiv mod posibil. Începând cu anul viitor, lucrurile, responsabilităţile şi criticile, vor putea arăta cu totul altfel.
Am citit cu interes articolul, ma preocupa subiectul, Primaria reuseste sa transforme o simpla organizare a unui eveniment intr-o problema (desi nu e cazul), iar Presa, pare a fi la fel de limitata. Exista solutii, nu o sa fiu mai explicit, sunt functionari platiti pt asta. Vreau doar sa atrag atentia, ca nu este normal, ca existenta acestei festivitati sa fie pusa in pericol, de un primar sau altul, de an electoral, de schimbari politico-administrative. Acestea nu sunt scuze. In toata aceasta situatie, nu vad decat o inaptitudine si o lipsa de viziune a functionarilor si a primarului si ne dezvaluie, inca o data, modul de functionare a sistemului bugetat public.
Daca tie, care scrii cu atata aplomb comentarii, nu iti convine, stai in casa si taci. Nu vorbi in numele a mii de salajeni. Orice municipiu oras sau comuna din tara, isi are aceasta sarbatoare, nu suntem singurii. Ti se pare ca ne distram prea mult? Du-te in munti si stai acolo pustnic. Nu te face tu formator de opinie , ca nu e cazul! Locul nu este cel mai bun insa, poate de anul viitor, vor gasi altul. Pentru asta nu trebuie sa ramanem far ao sarbatoare sau un mnotiv sa mai iesim din problemele de zi cu zi, un weekend pe an. Fa pasi si lasa-ne!
Hop si prostul. Pana nu stalceste el numele cuiva nu se lasa. Du-te ma si vezi-ti de treaba, frustrat batran si ciudos. Stai naibii acasa si vezi-ti de problemele tale, se vede de la o posta ca esti sub imperiul depresiilor si urii! Ce ai tu cu oamenii care vor, o data pe an, sa se distreye, intr-un cadru civilizat? Unde dracu traiesti, prin grote? Te faci de ras cu opiniile astea kilometrice si pline de kkt? mars de-aici si trateaza te.
Primariei si mai ales primarului ca a redus zona de mitocanie si aria de desfasurare a oribilitatii ! Speram ca pe viitor sa fie anulate si banii folositi la ceva constructiv,fie si la infiintciile sa le bage infiinatrea unei latrine publice!Ca e mai igienic si mai cu folos!
In rest.artificiile sa fie bagate intre bucile sleite ale iubitorilor de bairam si dezmat si sa-i lanseze odata cu ele la dracu-n praznic!
Felicitari Primariei si primarului…..
Taiati comentariile care nu va convin………