Aşa cum v-am obişnuit, pe măsură ce trendul escrocilor se schimbă şi sunt implementate noi metode de înşelătorii, vă punem în gardă astfel încât, aşa cum paza bună păzeşte primejdia rea, să evitaţi să intraţi fie şi în vorbă doar, cu astfel de oameni. Abilitatea cu care cei certaţi cu munca şi cinstea îşi aleg cuvintele, atenţia la detalii, experienţa şi nu în ultimul rând naivitatea unor oameni, contribuie la succesul acestor înşelăciuni care capătă forme din ce în ce mai inedite. În ultima lună, sute de români şi-au aruncat micile economii pe apa Sâmbetei cumpărând telefoane la “oferte” ce nu putea fi refuzate sub nicio formă, atât de tentante şi avantajoase erau! Ţintele ţeparilor, oameni simpli, trecuţi de prima tinereţe, erau contactați telephonic și atrași într-un magazin în care doi angajați erau “pe felie” cu escrocul –şef . După abureala de rigoare şi prezentarea în cascadă a zecilor de “avantaje”, oamenii semnau contractele fără măcar să aibă curiozitatea de a citi sau de a se interesa, chiar şi într-o minimă măsură, despre magazinul în cauză, operatorii de acolo sau cum de au fost aleşi tocmai ei. Oamenii semnau contracte pe care nici nu le vedeau, plăteau pentru un smartphone de ultimă generaţie jumătate sau chiar mai puţin din preţul de vitrină şi plecau acasă unde aşteptau, suspinând la fereastră, produsul. Care, fireşte, nu venea niciodată.
Patru grupări de acest gen au fost deja annihilate însă, din surse poliţieneşti, se pare că numărul celor care au îmbrăţişat această nouă metodă de ţeapă este mult mai mare. Telefoanele la ofertă existau, desigur, însă ele erau luate de escroci şi vândute ulterior pe la casele de amanet sau prin diverse magazine, fireşte, beneficiind de aceeaşi complicitate a lucrătorilor comerciali. Numărul celor păcăliţi prin această metodă este de peste o sută şi, deşi în Sălaj până acum nu s-au înregistrat reclamaţii pe acest segment de înşelăciuni, rămânem totuşi fruntaşi la ţepele clasice, prin metodele accidentul (sume halucinante oferite de bună voie de creduli, ţeparilor) sau metoda “curierul” or “sms”, pe care vi le-am prezentat pe larg în cotidianul nostru.