Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat Cartea drepturilor şi obligaţiilor persoanei fizice supuse verificării situaţiei fiscale personale.
Verificarea situaţiei fiscale personale a persoanelor fizice cu privire la impozitul pe venit reprezintă ansamblul activităţilor desfăşurate de organul fiscal central avand ca obiect examinarea totalităţii drepturilor şi a obligaţiilor de natură patrimonială, a fluxurilor de trezorerie şi a altor elemente relevante pentru stabilirea situaţiei fiscale reale a persoanei fizice verificate. Durata efectuării verificării fiscale este stabilită de organul fiscal central şi nu poate fi mai mare de 6 luni, respectiv 12 luni în cazul în care sunt necesare informaţii din străinătate, potrivit Codului de procedură fiscală”, precizează Fiscul sălăjean. Printre drepturile persoanei verificate se numără cel de a fi anunţată de verificare, de a solicita o amanare, de alege să fie verificată la domiciliu sau la sediul persoanei desemnate să o reprezinte, dreptul de a contesta rezultatele verificării. Obligaţiile persoanei verificate constau în a depune o declaraţie de patrimoniu şi de venituri la solicitarea organului fiscal, obligaţia de a coopera cu organul fiscal, de a furniza informaţii, de a prezenta înscrisuri, de a permite efectuarea constatărilor la faţa locului, de a îndeplini măsurile dispuse de organul de verificare fiscală prin actul întocmit cu ocazia verificării, în termenele şi în condiţiile stabilite de organele de verificare fiscală.
Finanțele au elaborat cartea drepturilor şi obligaţiilor persoanelor fizice verificate fiscal
