Asa cum probabil va asteptati, institutiile statului incearca pe cat posbil sa responsabilizeze soferii activi ai publicului autohton, aducand de fiecare data modificari referitoare la politica de functionare si de calculare a asigurarilor. Nu este de mirare faptul ca ASF incearca din rasputeri sa sporeasca influenta sistemului bonus – malus si, implicit, a istoricului de daune asupra pretului final al politei.
Asadar, o data cu introducerea acestor noi reglementari in calculul asigurarilor RCA numarul accidentelor produse in trecut va avea o pondere mult mai semnificativa, determinand o crestere generoasa. In plus, despagubirile de natura financiara ar urma sa fie platite chiar de compania de asigurari care va ofera polita propriu – zisa, in detrimentul societatii pentru care a optat soferul vinovat de accidentul respectiv.
Toate aceste modificari se doresc a fi implementate datorita multiplelor sesizari pe care le-a inregistrat ASF-ul in ultimul timp, ele fiind cauzate de nemultumirile soferilor autohtoni care se plang tot mai constant de majorarile de preturi ale politelor obligatorii. Mai concret, ASF-ul doreste sa aduca un sprijin consumatorilor, demonstrandu-le acestora faptul ca se pot bucura de facilitati superioare o data cu scumpirea asigurarilor. Inainte de a urmari care sunt propunerile acestei autoritati nationale, trebuie sa specificam faptul ca ele vor afecta fiecare polita incheiata in mediul citadin, fie ca vorbim despre un rca ieftin, fie ca aducem in discutie o asigurare complexa, cu toate facilitatile incluse sau cu polita CASCO atasata.
In primul rand, o modificare importanta se raporteaza la crearea unei baze complexe de date, in care sa fie inscrise toate incidentele cauzate de un sofer. Astfel, nicio implicare intr-un accident nu va putea fi trecuta cu vederea, ceea ce inseamna o mult mai eficienta monitorizare a soferilor. De asemenea, in sprijinul consumatorilor finali se doreste a se infiinta o societate care sa aduca laolalta evaluatori cu experienta definitorie in domeniu medical, acestia urmand a deveni o echipa de baza care sa stabileasca precis daunele pentru eventualele vatamari corporale. In speta, vorbim atat despre pregatirea lor superioara in domeniul medical, initiativa fiind aceea de atrage cei mai buni specialisti, dar si de militarea pentru impartialitate.
Un alt avantaj propus soferilor este reprezentant de decontarea directa a daunelor, fie ele materiale sau corporale. Acest lucru se traduce prin obtinerea despagubirilor de la propriul asigurator, aspect care in momentul actual nu functioneaza pe acelasi principiu. Dupa cum bine stiti, in momentul de fata soferii care au fost implicati involuntar intr-un accident rutier beneficiaza de depagubirile aferente de la societatea care a emis polita RCA a celuilalt participant la trafic. De asemenea, suntem pentru prima data fata in fata cu o modificare demna a ajute soferii mai putin potenti din punct de vedere financiar, aceasta schimbare limitand explozia tarifului perceput pentru polita RCA in cazul intarzierilor de plata.
Ultimele doua potentiale schimbari aduc in discutie introducerea unor date suplimentare de identificare calitativa a soferilor, ele fiind utile pentru a construi „profilul virtual” al participantului la trafic, dar si pentru stabilirea tarifului final al RCA-ului, precum si introducerea unei grile de referinta pe piata politelor, la care sa se raporteze in egala masura asiguratorii si participantii la trafic.