Consiliul Judeţean a lansat „Ghidul pacientului spre sănătate”

 

Sala „Porolissum” a Consiliului Judeţean Sălaj a găzduit joi, 4 septembrie, lansarea „Ghidului pacientului spre sănătate”. Iniţiativă a Consiliului Judeţean, proiectul a fost dezvoltat pe parcursul acestui an în parteneriat cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Sălaj, Direcţia Judeţeană de Sănătate publică Sălaj, Fundaţia Acasă şi Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău, bucurându-se de sprijinul financiar al companiei TenarisSilcotub şi de cel tehnic, în realizarea sa, al A.D.I. Sălaj Plus. Potrivit informaţiilor furnizate de biroul de presă al CJ Sălaj, „Ghidul pacientului spre sănătate” a fost prezentat reprezentanţilor cabinetelor medicilor de familie, a medicilor stomatologi, a farmaciilor, şcolilor şi liceelor din oraşul Zalău, şcolilor postliceale de profil precum şi a altor reprezentanţi din domeniul sănătăţii, de la nivel local şi judeţean.

Broşura informativă are ca si obiectiv ameliorarea relaţiilor de interacţiune a pacienţilor şi a confortului în  raportul lor cu diverse paliere ale sistemului de sănătate (cunoaşterea procedurilor necesare a fi efectuate înainte de adresarea către un furnizor de îngrijire medicală, drepturi şi responsabilităţi proprii şi ale instituţiilor/palierelor de adresabilitate etc.). Totodată, „Ghidul pacientului spre sănătate” reprezintă un instrument la îndemâna actorilor din sistemul de sănătate care le poate facilita munca în relaţia cu pacienţii în ceea ce priveşte aspectele administrative şi de procedură – informaţia de bază într-un singur loc, posibilitatea de a o pune la dispoziţia pacienţilor rapid, facil şi în funcţie de aria de interes şi adresabilitate a pacientului (medicina de familie, spitalizare etc. – după caz).

 Broşura poate fi „răsfoită” şi online

Multiplicată în 5.000 de exemplare, broşura este structurată în şase capitole: Beneficiarii serviciilor medicale. Ce înseamnă o persoană asigurată şi una neasigurată?; Pacientul în raport cu diferitele paliere ale sistemului de sănătate, public sau privat; Pacientul în raport cu serviciile preventive; Reprezentantul pacientului – un concept nou pentru România; Serviciul de Asistenţă Socială în unităţile spitaliceşti; Voluntariatul în sănătate, fiecare dintre acestea conţinând informaţii de bază pentru populaţie privind aria tratată de capitolul respectiv precum şi abordarea cât mai facilă din punct de vedere administrativ a palierelor sistemului de sănătate de către pacient – documente necesare a fi prezentate în raport cu furnizorii de servicii medicale, drepturi şi responsabilităţi, clasificarea codurilor de urgenţe etc.

“Ghidul pacientului spre sănătate este un alt tip de proiect faţă de cele pe care le-am derulat până acum în parteneriat cu TenarisSilcotub. Mă bucur să împărtăşim ideea că fiecare palier al sistemului de sănătate este important. De multe ori lucrurile cele mai la îndemână – grija şi corectitudinea în informare şi comunicare – care pot părea nesemnificative, sunt de o importanţă şi o semnificaţie deosebită, cu atât mai mult atunci când discutăm despre sănătate. Le multumesc partenerilor si TenarisSilcotub, şi sper să fie un instrument util populaţiei şi personalului din sistemul de sănătate”, a declarat Tiberiu Marc, preşedintele Consiliului judeţean, instituţie iniţiatoare a proiectului.

Potrivit sursei citate, campania de prezentare şi diseminare a celor 5.000 de exemplare a „Ghidului pacientului spre sănătate” va continua pe tot parcursul lunii septembrie. Astfel, vor fi organizate de către echipa partenerială reuniuni teritoriale, la care sunt invitaţi să participe reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai cabinetelor medicale şi dispensarelor, farmaciilor, şcolilor şi bibliotecilor din fiecare comună. De asemenea, varianta electronică a broşurii va putea fi consultată şi accesând website-urile instituţiilor şi organizaţiilor partenere în realizarea acestui proiect.

Leave a Comment