Permisele de armă se vizează înainte de expirarea valabilităţii

Deţinătorii permiselor de armă sunt obligaţi să se prezinte la structurile de poliţie în a căror raze de competenţe teritorială îşi au domiliciul sau reşedinţa înainte de expirarea valabilităţii permisului, conform prevederilor actuale ale Legii 295/2004, privind regimul armelor şi muniţiilor, modificată şi republicată.

Potrivit informaţiilor Biroului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase din cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie (IPJ) Sălaj, în cazul nerespectării acestui termen, se aplică măsura administrativă de anulare a dreptului de deţinere, port şi folosire a armelor letale/neletale şi a muniţiilor aferente. Legea nu prevede nicio excepţie sau derogare, conform precizărilor făcute de reprezentanţii IPJ Sălaj. De asemenea, potrivit legii, termenul de viză a fost înlocuit cu cel de prelungire a valabilităţii. Permisul de armă are o valabilitate de cinci ani, termen care se calculează de la data eliberării sau, după caz, de la data ultimei prelungiri, respectiv de la data ultimei vize. Valabilitatea permisului se prelungeşte pentru o perioadă de cinci ani dacă titularul îndeplineşte condiţiile care au stat la baza primei autorizări. Documentele necesare pentru prelungirea valabilităţii permiselor de armă şi a atestatelor de colecţionar sunt: permisele de armă (tip A şi/ sau tip B) în original şi copie, precum şi armele înscrise în acestea; actul de identitate, în original şi copie; permisul de vânătoare (în cazul persoanelor cu drept de port şi folosire al armelor de vânătoare); cererea tip; o fotografie color; adeverinţă care să ateste calitatea ce a determinat acordarea autorizării pentru a deţine arma de apărare şi pază; atestatul de colecţionar, în cazul persoanelor fizice care deţin arme în colecţie, înscrise în permisul tip A;certificat medical tip; aviz psihologic şi certificat de cazier judiciar.

Leave a Comment